SABAH - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu SABAH - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

SABAH

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

25 Juli 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Sabah is samen met Sarawak het maleisische gedeelte van Borneo. Sabah staat bekend om het rijke dierenleven. Het Sepilok Orang Oetan Rehabilitation Centre was op loopafstand van ons resort.
Orang-oetans die in gevangenschap of als huisdier hebben geleefd, worden hier voorbereid op de terugkeer naar de natuur. Ze leren opnieuw in bomen te klimmen, nesten te bouwen en voedsel te verzamelen.
De boottocht over de Kinabatangan rivier was ons volgende uitje. De Kinabatangan is de langste rivier van Sabah. We zagen neusapen, een aap met een lange neus en een hangbuik, niet voor niets "Dutchman" genoemd... wilde dwergolifanten, we hoorden ze trompetteren en zagen ze langs de oever lopen, allerlei vogels, hagedissen en makaken. Helaas hebben we geen krokodillen in het wild gezien?!

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.