The Gardener - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu The Gardener - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

The Gardener

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

19 Juni 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Sinds we in KL wonen hebben we zoals iedereen een tuinman. Je kan het je niet veroorloven om zelf in de tuin te gaan werken, want dat zorgt voor een volksopstoot. De locale bevolking loopt uit en de tuinmannen gaan staan kijken wat die Belanda in godsnaam in de tuin aan het doen is en ze lachen zich rot. Iedere twee weken worden alle planten gesnoeid om te voorkomen, dat je je met een kapmes een weg door de nieuw ontstane jungle moet banen. Het groeit hier verschrikkelijk hard met al die zon en regen. Zelfs de kinderen lijken ineens met kop en schouders boven iedereen uit te steken. Een paar dagen geleden ontdekte ik ineens dat een deel van mijn tuin in een kale zandvlakte was veranderd. Na een uur verschenen er een paar nieuwe plantjes in de tuin. Maar de rest is nog steeds leeg. Geen tuinman meer gezien. Vandaag was de maid er en de tuinman werd buiten gesignaleerd. We gingen naar buiten en ik vraag aan de tuinman, wat is er met mijn planten gebeurt, waar zijn ze? Hij kijkt mij niet begrijpend aan, verstaat geen woord engels. Mijn filippijnse maid begint ineens vloeiend bahasa tegen hem te spreken en vraagt wat er aan de hand is. Ja, mevrouw de planten waren dood. Ik kijk hem verbaasd aan. Volgens mij waren ze nog springlevend de laatste keer dat ik ze zag. Nee, ze waren niet fris meer en worden vervangen. Wanneer dan, ja morgen, dan komt de baas.
Het zal mij benieuwen of er morgen wat gebeurt, ja morgen betekent meestal een keer, of als ik zin heb of nooit. Als ik even later in mijn Kembara perodua door de wijk sjees naar school, zie ik vanuit mijn ooghoeken een paar mij zeer bekend voorkomende plantjes staan in een pas aangelegde tuin een paar huizen verder op...

  • 19 Juni 2007 - 18:24

    Kirsten:

    dat is toch belachelijk. dus als je er zelf een mooie plant in zet loopt je het risico dat ie gestolen wordt.
    heb je de zonnebloemzaadjes nog geplant
    of waren die binnen een dag al 2 meter?

  • 19 Juni 2007 - 20:21

    Monica:

    Tja wat zal ik zeggen: lijkt hij een beetje op de gardener in desperate housewives? Zo ja: houden! Zo nee: neem wraak, laat hem het gras met de hand knippen of beveel hem aan bij je ergste buurvrouw.
    Ik wil nog wel het vervolg horen,

    groetjes, Monica

  • 21 Juni 2007 - 14:41

    Carla:

    ha,ha,ha.niet zo slim om ze te herplanten in dezelfde wijk.in Ned zou je ze misschien terughalen in het donker.dan toch maar cactussen????
    ben benieuwd naar de afloop.
    zijn de vlechtjes weer verdwenen bij Nadia?
    gr, Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 89451

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

De Nabjes in Basel

11 Oktober 2006 - 23 September 2010

De Nabjes in de Tropen

23 September 2010 - 30 November -0001

De Nabjes in Rome

Landen bezocht: