Zomervakantie in Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Zomervakantie in Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Zomervakantie in Maleisië

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

29 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

De afgelopen weken zijn we op vakantie geweest in Maleisië met ons bezoek uit Nederland. We zijn begonnen in KL en natuurlijk naar Chinatown, Central Market, de Twin Towers en het aquarium geweest. Daarna vertrokken we naar Pangkor, dit is een eiland aan de westkust van Maleisië. Het is ongeveer 3,5 uur rijden.
Het laatste stuk naar Lumut is door het binnenland en we hebben de dorpen gezien met de traditionele maleise huizen op palen. Af en toe hebben we met gevaar voor eigen gezondheid ergens wat gegeten, maar het ging gelukkig goed. De toiletten zorgden voor obstipatie bij enkele kinderen, want ze waren zo primitief dat ze er niet op wilden. Ongeveer 20 minuten met de boot en we waren op Pangkor-island.
Met de taxi werden we naar ons hotel gebracht. Het hotel zag er "iets" simpeler uit dan op de site, maar goed voor een paar dagen was dat niet zo erg.
Teluk Nipah is wel een leuk plaatsje en de kinderen hebben lekker op het strand gespeeld. Overdag waren wij de enige in het zwembad. Bij het zwembad stond een bord met instructies over hoe je het zwembad in mocht, namelijk schoon en in badkleding. Dus wij lagen fris en fruitig aan het zwembad en elke middag om een uur of vijf, kwamen er ongeveer 30 moslims naar het hotel, na hun werk of na school. En sprongen vervolgens met hun vieze kleren, hoofddoeken en bezwete lijven en vuil van de hele dag aan hun kleding in "ons " zwembad! Absurd om te zien. Daarna knepen ze hun kleding een beetje uit en liepen zo het hotel in. Vlakbij het hotel kon je voor een habbekrats eten en we hebben ons tegoed gedaan aan allerlei seafood. We hebben een "dag" met een boot gevaren en verschillende strandjes gezien en gesnorkelt. Ook hebben we een dag een busje gehuurd met chauffeur, handig om snel de belangerijkste dingen te zien op het eiland, zoals het Kota Belanda (het nederlandse fort). Die hollanders zijn ook overal geweest. En de Lin Ye Kong Tempel, een chinese tempel die op een rots gebouwd is.

• 29 Augustus 2007 - 13:10

Nel:

Ben net op bezoek geweest bij jouw "bezoek uit Nederland" even koffie leuten en bijpraten over de vakantie. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad zo met elkaar!
    Wij zijn dit jaar in ons koude kikkerlandje gebleven, toch naar ons zin gehad, behalve Yannick dan..."lekker boeiend allemaal"!!
    Volgend jaar toch maar iets anders....
    groetjes aan iedereen

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.