De eerste schoolweek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu De eerste schoolweek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

De eerste schoolweek

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

12 September 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

De kinderen zitten nu alweer een week op school. Milan is dolenthousiast, hij staat 's morgens te trappelen om naar school te gaan en heeft al nieuwe vriendjes.
Nadia liet zich gisteren per ongeluk ontvallen, dat het hier toch best leuk is. We gaan vooruit dus.
Carmen liep er de eerste paar dagen bij als een lammetje dat naar de slachtbank geleid wordt, maar nu zie ik haar toch af en toe lachen.
Elke dag om 6.20 uur loopt de wekker af, gauw aankleden eten en in de auto naar school. Dan staan we meteen in de file voor het stoplicht en het parkeerterrein van de school ga ik al niet meer op, want het is 1 grote chaos. Er zijn niet genoeg parkeerplaatsen, dus ik parkeer onder het viaduct en loop met de kinderen naar school.
Op het overdekte sportveld moet elke klas in de rij gaan staan en dan marcheren ze omstebeurt naar hun klas.
Maandagmiddag na school gaan Carmen en Nadia zwemmen. Dinsdagmiddag gaat Nadia naar jazzballet. Woensdag- en donderdagmiddag moeten de kids naar de nederlandse school, ook weer een heel gedoe om daar te komen.
Donderdag na school zwemt Nadia en Milan gaat op zaterdag zwemmen en voetballen.
1 keer in de maand hebben ze op zaterdagochtend nederlandse school.
Op school moeten ze een uniform dragen met witte gymschoenen. Het witte t-shirt moet in de rok, mag er niet over heen hangen. De meiden moeten hun haar in een staartje dragen. Verder mogen ze geen sieraden dragen, geen make-up, alleen knopjes in de oren, geen piercings en geen gekleurde gel in de haren. Als er iets niet volgens de regels is, worden ze er meteen op aan gesproken. Het nieuwe hoofd Primary zei tegen Nadia;waarom heb je nou nog steeds geen witte schoenen aan, dat heb ik toch gisteren ook al gezegd? O nee hoor zegt Nadia, dat was ik niet, dat was mijn tweelingzus!? Sommige kinderen worden vriendelijk verzocht om zo snel mogelijk naar de kapper te gaan.
Het ziet er dus heel braaf uit op het schoolplein.

• 12 September 2007 - 16:56

Nicole:

jeetje, en ik dacht dat je daar een lui leventje zou lijden..... Dus kan ik net zo goed hier blijven :)

• 12 September 2007 - 19:07

Carla:

druk,druk......en dan mag jij de hond uitlaten en de kids weer ophalen?blijven ze over??
    alles goed met de tuin?
    groetjes!!

• 13 September 2007 - 06:19

Nel:

Als ex-"luizenmoeder" vind ik dat wel wat, staartjes, geen gel en op tijd naar de kapper....
    Jullie hebben wel een heel vol programma!
    En Luna....gaat ze gezellig mee?
    groetjes!

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.