Hari Raya - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Hari Raya - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Hari Raya

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

03 November 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

We hebben weer een feestje achter de rug in Maleisië. Hari Raya, het suikerfeest wordt gevierd ter afsluiting van de Ramadan, de vastenmaand van de moslims.
De kinderen mogen in feestkleding naar school, het zag er kleurig uit op het schoolplein.
Veel mensen gaan op bezoek bij familie en er wordt gefeest en gegeten. Veel buitenlanders gaan in die week op vakantie en inbrekers grijpen hun kans om die verlaten huizen te bezoeken en wat leuks uit te zoeken.
Bij ons gelukkig niet gebeurt, maar wel bij andere nederlanders.
Milan is begonnen met voetbaltrainig op zaterdagochtend op school, hij vindt het heel erg leuk en daarna gaat hij nog een uurtje zwemmen. Daarna was het Halloween, dit werd groots gevierd in onze wijk. Er liepen 150 kinderen door de wijk verkleed als heks, dracula, batman en andere griezels. Er lag zelfs een zogenaamd verkeersslachtoffer onder een auto, met een bak snoep naast zich.
Volgende week is het Deepavali, het lichtfeest. Het feest gedenkt de overwinning van het goede op het kwaad en het licht op het donker. Het is een hindoefeest en de kinderen mogen in indiase kleding naar school. Voor de moeders weer een goed excuus om naar "Little India" te gaan en wat leuks uit te zoeken. Er wordt gebeden en gegeten en de kinderen hebben weer een paar dagen vrij.

• 03 November 2007 - 09:45

Nel:

leuk hoor al die feestjes, lekker veel vrij mooie foto's, Nadia past prima tussen die kinders, zo te zien heeft ze het prima naar haar zin.
    En Milan...die wordt profvoetballer, dat zie je zo al.
    Mis Carmen. Doe haar de groetjes.
    Natuurlijk ook voor de rest van de familie!
    Knuf voor de hond
    Nel

• 03 November 2007 - 10:38

Iris:

hoi allemaal,
    wat een leuke foto's.
    Nog maar 2 maanden en dan komen jullie al terug even in nederland, dat is leuk!
    ps mijn crocs zijn al te klein!!!!
    (maat35)

Groetjes Iris.

• 03 November 2007 - 11:08

Peter:

Hoi Martine,

leuk om over jullie belevenissen te lezen en de foto's te bekijken. Zo te zien en te lezen gaat alles goed. groeten aan kids en Henk
    Peter

• 03 November 2007 - 15:22

Kirsten:

Hallo Nabjes,
    Heel leuk om weer wat over jullie te lezen. Als jij het over al die verkleedfeestjes hebt, krijg ik het al helemaal benauwd en denk: gatver, moet je weer achter verkleedkleren aan. Maar ik begrijp dat dat bij jullie gezellige uitjes zijn en waarschijnlijk is er genoeg te krijgen. Leuk ook de foto's van de kinderen met hun klasgenootjes, zo te zien vermaken ze zich prima en zijn ze helemaal ingeburgerd.
    tot mails! groetjes, Kirsten

• 04 November 2007 - 02:26

Carla:

hoi Martine en co!leuk al die foto's weer.zo te horen/zien gaat het prima met de kids.Maakt Milan huiswerk in t Engels nu?
    erg toch die inbraken.is de hele straat dan weg zodat er geen controle is van buren?
    gelukkig hebben jullie Luna!
    groetjes, Carla

• 13 November 2007 - 21:55

Cynthia:

Heerlijk die verkleedpartijen, ik denk dat met name Amber dit leuk zou vinden. extra groeten aan Nadia van haar.
    Is voetballen net zo "hot" als bij ons? Groot voordeel voor Milan en jullie is dat je niet zaterdagochtend een aflasting om 8.15 te horen krijgt en je al helemaal paraat staat om weg te gaan.
    Wie weet kunnen de jongens een interland op de Kempervennen doen ... !
    Dikke kus en veel snoepjes voor jullie allemaal en tot gauw!
    Groetjes Cynthia & co.

• 14 November 2007 - 07:34

Ellen :

Hoi Martine,

Wat een leuke foto's en berichtjes!

Groetjes van Rene, Brian, Britt en Ellen

• 26 November 2007 - 20:11

Yvonne:

heey hallo allemaal,
    komt Sinterklaas ook bij jullie langs of zal ik hier wat extra schoenen zetten?

Groetjes, Yvonne.

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.