School - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

School

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

15 Januari 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

De tweede week school na de kerstvakantie is ingegaan. Deze week zijn de CCA's begonnen, de naschoolse activiteiten. Nadia zwemt maandag- en donderdag na school. Op dinsdag heeft Nadia jazzballet en Carmen yoga. Woensdag na school heeft Nadia nederlandse school, donderdag na school zijn Carmen en Milan aan de beurt. Vrijdag heeft Nadia karate. Een vol programma dus en moeders mag heen- en weer rijden. Zaterdagmorgen heeft Milan voetbal en zwemles. 1 keer in de maand is er nederlandse school op zaterdagochtend voor Nadia en Carmen.
Al met al valt het nog al mee, de koreaanse kinderen moeten na schooltijd nog naar allerlei bijlessen en zijn soms pas 'savonds laat thuis, zo erg zelfs dat ze op school in slaap vallen. De leraren vragen dan aan de ouders of ze de kinderen alsjeblieft wat rust willen gunnen in hun vrije tijd!
Volgende week gaat Nadia op schoolreis naar Malacca, ze blijft 3 dagen weg en ze slapen in een luxe hotel.
Binnenkort is het chinees nieuwjaar en overal in de winkels verschijnen decoraties en sinaasappelboompjes. "Onze" paastak gebruiken ze hier om chinese versieringen in te hangen.
Op school mogen de kinderen de laatste dag voor de vakantie in chinese kleding verschijnen. Daarna is het internationale week en mogen wij onze boerenkielen en klompen weer voor de dag halen. Zo is er elke maand wel een feestje.

• 16 Januari 2008 - 10:30

Carla:

inderdaad een vol programma en lange dagen lijkt mij voor de kids, maar zolang ze t zelf leuk vinden. leuk die tradities.staat je goed dat delftsblauwe schort.
    groetjes, Carla

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.