Een weekje Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Een weekje Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Een weekje Cambodja

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 Maart 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Afgelopen week waren we op vakantie in Cambodja. We vlogen met Air Asia naar Siem Reap, een plaats in het westen van Cambodja. Het is 2 uur vliegen vanuit Kuala Lumpur.Ten noorden van Siem Reap liggen de tempels van Angkor. Angkor Wat is een hindoeistisch tempelcomplex, het grootste religieuze bouwwerk ter wereld.
Rondom de tempel lag vroeger de stad, Angkor Wat. Het is een gigantisch groot gebied, met allemaal verschillende tempels. Angkor Wat is gebouwd tussen 1113 en 1145. Later zijn er boeddhistische tempels bij gekomen.
We hebben 3 dagen door Angkor Wat gedwaald, tot groot genoegen van de kinderen...
Milan vond het eigenlijk nog het leukst, lekker klimmen.
We hebben ook een krokodillenfarm bezocht, de floating village op het Tonle Sap- meer , een danstheater en natuurlijk verschillende markten. De kinderen lopen altijd te griezelen als we over een wet market lopen, waar afgehakte varkenspoten en ingewanden van geslachte beesten liggen. En die lucht... Na het laatste bezoek is Nadia vegetarier geworden.
Siem Reap heeft een bruisend uitgaansleven met hele leuke restaurantjes met franse invloeden. Ze zijn smaakvoller ingericht dan in KL, veel batikstoffen en rotanmeubelen. We hebben ons in de tuk tuk overal heen laten rijden.
Dankzij de fransen is Cambodja het land in Azie waar het meeste brood gegeten wordt, overal wordt stokbrood verkocht!
Cambodja is veel droger dan Maleisie, minder groen, veel vlakker en heel arm.
Het toerisme is erg in opkomst en wel een mogelijkheid om geld te verdienen.
Het verschil in welvaart werd weer erg duidelijk als we de volgevreten westerlingen voorbij zagen sjeesen in de tuk tuks met de magere Cambodjanen ervoor.

• 28 Maart 2008 - 16:21

Kirsten:

Leuke foto's Martine en geweldig dat de kinderen het zo leuk vonden. Lijkt me toch aardig vermoeiend voor hun zo'n tempel vooral met de warmte.
    groetjes, Kirsten

• 31 Maart 2008 - 08:34

Marlissa:

leuk die varkens achter op de brommer! Waar zijn Milan zijn voortanden gebleven? Zeker wel weer lekker om volop stokbrood te eten! Groetjes, Marlissa

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.