Vakantie in eigen land - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Vakantie in eigen land - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Vakantie in eigen land

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

21 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

De laatste 2 maanden voor de zomervakantie zijn aangebroken. Carmen heeft examens als afsluiting van het schooljaar. De Nederlandse school stopt over 2 weken al. Er zijn een aantal gezinnen van Garden die deze zomer teruggaan naar Nederland en de eerste nieuwkomers zijn al weer gearriveerd. Wij hadden de laatste 3 weken bezoek uit Nederland en zijn naar de Cameron Highlands geweest en naar Malacca. Verder hebben we alle leuke dingen in KL weer gezien. Er was ook nog een koninginnenborrel op 30 april, lekker haring, paling en bitterballen eten. We hadden ook een receptie in het Hilton met een optreden van echte Maori's uit Nieuw-Zeeland. Die wil je in het donker niet tegenkomen...
Ook was er nog een koninginnenmarkt. Hier kunnen mensen die weg gaan uit KL hun spullen verkopen, die ze niet meer willen hebben. De kinderen hebben er weer wat leuke nederlandse boeken bij.
Verder zijn we verslaafd geraakt aan "24", elke avond kijken we minstens 2 afleveringen. Hier koop je voor 12 euro een heel seizoen.
Ons nieuwe huurcontract is rond, we mogen hier nog 2 jaar wonen, tegen een "kleine" huurverhoging.
Carmen heeft een paar nieuwe vriendinnen. Ze is naar de bioscoop geweest met een engels vriendinnetje, wat gelukkig net zolang is als zij. Ze woont hier alleen met haar stiefvader ?!
Haar moeder werkt nog in Engeland en woont de ene maand daar en de andere maand in KL.
Wij vonden het eigenlijk maar niks dat die meiden alleen naar de film gingen, maar we hadden ons weer voor niks zorgen gemaakt, want de indonesische stiefpa heeft als een bodyguard op een stoel bij de uitgang van de bioscoopzaal gezeten en ze geen seconde uit het oog verloren.
Voor het volgende schooljaar hebben ze op Garden een nieuw uniform ontworpen voor de kinderen van Secundary. Een groen rokje, met een lichtgroen of wit overhemd en een witte stropdas met rode strepen. En tot overmaat van ramp moeten er zwarte schoenen onder gedragen worden. Carmen heeft er al helemaal de balen van.
Henk wordt dus vriendelijk verzocht om voor september een andere baan te zoeken.

• 22 Mei 2008 - 11:26

Nel:

Leuke foto's! Zo te zien heeft Oma het ook naar haar zin gehad. En wat groeien de kinders, vooral Carmen! Met Henk heb ik echt te doen...huurverhoging, nieuwe kleding voor school...vervelend hoor, hard werken weer...nog langer in dat prachtige land....
    groetjes van ons allemaal

• 22 Mei 2008 - 12:39

Nicole:

Hallo allemaal.
    Weer prachtige foto's maar ook een verontrustend verhaal?!? Vanuit Montfoort duimen we allemaal voor jullie.
    En zo een groene schooluniform met wit-rode stroopdas en ZWARTE??? schoenen :)
    Groetjes van de Jacobs-Clan

• 22 Mei 2008 - 12:45

Carla:

Weer genoten dus.Fijn dat je langer kunt blijven,scheelt weer een verhuizing toch?Dan nog maar een poosje in uniform naar school.
    Zijn de hollandse producten nog gestickerd of is het weer rustiger?
    groetjes,tot de volgende keer.

• 22 Mei 2008 - 19:25

Marlissa:

Zeker weer lekker verfrissend in de Cameron Highlands! Heeft Oma ook genoten? Groetjes uit het (nu dan ook eindelijk) zonnige Nederland.

• 24 Mei 2008 - 17:12

Opa Nab:

alles ziet er gezond uit,en dat is altijd weer onze grootste zorg, verder zullen we blij zijn als de Bloedjes hier weer in onzetuin lopen te huppelen

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.