Wereldkids 4 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Wereldkids 4 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Wereldkids 4

Door: Milan

Blijf op de hoogte en volg Martine

05 Mei 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik ben Milan, ik ben 7 jaar en ik woon al bijna 3 jaar in Kuala Lumpur, Maleisië. Ik heb 2 zussen, van 13 en 11 jaar.

-Waarom woon je daar?
Ik woon hier, omdat mijn vader hier moet werken. Waarschijnlijk blijven we nog 2 jaar.

-In welke landen heb je nog meer gewoond?
Dit is de eerste keer dat ik in het buitenland woon. Hiervoor heb ik 5 jaar in Pijnacker gewoond.

-Vindt je het leuk in Maleisië?
Ik vind het wel leuk in Maleisie, maar het is er wel heet!
Het is leuk dat we een zwembad hebben in onze eigen wijk. En sinds we hier wonen hebben we een hondje, zij heet Luna.

-Was je niet liever in Nederland gebleven?
Ik mis mijn vrienden uit Nederland wel, maar ik heb al weer veel nieuwe vriendjes.
Op school doen ze vele leukere dingen dan in Nederland. We hebben ook vaak leuke schoolreisjes.

-Op welke school zit je? Hoe heet de school?
Ik zit op Garden International School in Kuala Lumpur. Dit is een Engelse internationale school.
Het is een grote school, met een heel mooi kunstgras sportveld. Ik zit in year 2, dat is groep 4 in Nederland.

-Spreek je een beetje Maleisisch? Is het een leuke taal?
Ik spreek een beetje Maleisisch. We hebben 1 keer per week op school een uurtje Bahasales.
“Terima kasih”, betekent “dankjewel”. “Selamat pagi” betekent “goedemorgen”. “Rumah saya” betekent “mijn huis”.
Het is een leuke taal. Sommige woorden lijken op het Nederlands, bijvoorbeeld “kopi” betekent “koffie”.

-Wat mis je aan Nederland?
Ik mis de sneeuw in de winter. Ik ben in december jarig en op mijn verjaardag lag er soms sneeuw. Dat vind ik heel erg leuk.

-Wat zal je missen aan Maleisië als je weer gaat verhuizen naar een ander land?
Mijn vriendjes, het mooie zwembad in de wijk. De mango lassi, die ik altijd drink. Dat is gemaakt van yoghurt met verse mango. En verder de apen die we buiten zien.

-Heb je nog tips voorals je hier gaat wonen?
Misschien kun je vast wat Engels leren. Neem veel Nederlandse boeken mee. Ga naar en leuke school, zoals Garden. En gooi al je winterkleren maar weg, want het is hier altijd zomer!

Geschreven door Milan vanuit Kuala Lumpur, Maleisië

http://blogs.rnw.nl/wereldkids/milan-woont-in-maleisie#more-6288

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 89436

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

De Nabjes in Basel

11 Oktober 2006 - 23 September 2010

De Nabjes in de Tropen

23 September 2010 - 30 November -0001

De Nabjes in Rome

Landen bezocht: