Zomervakantie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Zomervakantie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Zomervakantie!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

21 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zomervakantie klinkt raar in een land waar het altijd zomer is. Maar vandaag valt de regen met bakken uit de lucht. Hopelijk is het daarna wat minder benauwd, de laatste weken hing er veel smog boven KL.
Carmen, Nadia en Milan hadden weer een mooi rapport. Na de vakantie heb ik twee kinderen op Secundary. Nadia begint in Year 7 (brugklas), Carmen gaat naar Year 9 (derde klas voortgezet onderwijs) en Milan gaat naar Year 3 (groep 5).
De uittocht is begonnen uit KL. Bijna al mijn vriendinnetjes gaan weg. De meesten gaan terug naar NL, sommigen worden overgeplaatst naar andere bestemmingen. Wij wachten het rustig af.
Er is weer bezoek uit NL. Morgen vertrekken we voor een paar dagen naar Penang. Hopelijk is het dan beter weer anders spoelen we de Penang Bridge af. Volgende week gaan we een paar dagen naar Bangkok.
Laatst nog lekker uit eten geweest met Henk. Er waren verse oesters en die moest Henk natuurlijk hebben. Ik at ze voor het eerst en vond ze al vreselijk stinken. Maar ik dacht niet zeuren, doorslikken. De oester was zo walgelijk van smaak dat ik hem in mijn servet heb uitgespuugd. Henk wilde zich niet laten kennen en slobberde ze allemaal naar binnen. Net toen hij de laatste op had kwam de serveerster aanlopen met een schaaltje nieuwe oesters. De oesters die jullie hadden gekregen waren niet zo vers meer, zei ze, hier heb je een paar nieuwe...

• 21 Juli 2009 - 18:10

Paul Van Der Horst:

Wat een geluk met die oesters, want de dokter is in de buurt.

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.