Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

De hoofdstad van Thailand strekt zich uit langs de grote Chao Phraya, 20 km stroomopwaarts vanaf de Golf van Thailand. Het is een drukke, chaotische stad met 7 miljoen inwoners. Bangkok werd in 1782 gesticht en wordt Thai Krung Thep genoemd, Stad van de Engelen. De volledige naam heeft meer dan 150 letters. De Chao Phraya is een belangrijke verkeersader. Er varen rijstboten, bootjes afgeladen met groente en fruit en veerboten. Vanaf het water kun je de stad bekijken. We hebben een longtail boot gehuurd en hebben verschillende tempels (Wats) bekeken.
Wat Phra Kaeo bevat het heiligste boeddhabeeld van Thailand, de Smaragden Boeddha. Wat Pho is de oudste tempel van de stad en Wat Arun is bedekt met porseleinscherven.
Het Grote Paleis is in 1782 gebouwd ter ere van de stichting van de nieuwe hoofdstad van Thailand. De hoofdstad lag eerst aan de andere kant van de Chao Phraya. In het Grote Paleis ligt Wat Phra Kao.
In Wat Pho ligt de Slapende Boeddha, hij is 45 meter lang.
Chinatown in Bangkok is veel groter en chaotischer dan Chinatown in KL. Er zijn veel goudwinkeltjes, medicinale kruidenwinkels en natuurlijk eettentjes. De Pak Khlong markt is 24 uur per dag open en voorziet de stad van verse groenten en bloemen. Bij zonsopkomst ligt de markt vol met rozen, orchideeen, lotussen, jasmijn en zelfs tulpen. Het is de enige plek in de stad waar het lekker ruikt.
De kinderen werden helemaal ziek van alle tempels die ze weer moesten bekijken. Ze hadden in Beijing natuurlijk al een overdosis gehad. Om hen tegemoet te komen zijn we ook maar even de Dusit Zoo ingedoken, een van de betere dierentuinen van Azie. Wij waren er niet zo van onder de indruk. Singapore heeft tot nu toe de mooiste dierentuin, maar de leukste panda's zaten natuurlijk in Beijing.

• 02 Augustus 2009 - 09:59

Carla:

veel bekende plaatsen.leuk om weer te zien.Zag ik een prematuren luier???
    fijne vakantie nog!
    gr Carla

• 08 Augustus 2009 - 18:54

Karin:

Hi Nabjes,

Leuk om iets te lezen van jullie. Ziet er allemaal weer mooi uit. Jaaa, dat missen we wel die leuke tripjes. Wij zitten inmiddels gesetteld in Amersfoort erg leuk wonen hier. Maar met tijd en wijlen missen we KL toch wel hoor! Groetjes aan iedereen daar en nog een fijne vakantie.

liefs,

Karin

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.