Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

29 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ons volgende reisje was naar de Cameron Highlands, in KL waren we nog naar het FRIM geweest, dit is vlakbij Kepong, niet zover van KL Er zijn rivieren en watervalletjes en je kan er lekkere tochten maken door de jungle.
De tocht naar de Cameron Highlands duurde ook ongeveer 3,5 uur, het laatste stuk de bergen in kost veel tijd. Je ziet allerlei Orang Asli mensen langs de weg met fruitstalletjes. Dit zijn de oorspronkelijke bewoners van Maleisië.
Het is een stuk koeler in de Cameron Highlands en dat is heerlijk. Je hebt het idee dat je weer eens frisse lucht inademd.
We hadden een soort cottage als hotel. En onderweg natuurlijk scones gegeten met met clotted cream en jam.
We zijn naar een strawberryfarm geweest, een butterflyfarm met allerlei andere beesten, we hebben een stuk gewandeld en een Orang Asli village gezien. Ook hebben we een bezoek gebracht aan een theeplantage en een theefabriek.

• 29 Augustus 2007 - 13:18

Nel:

Wat een leuke foto's.
    Wanneer krijgen ze nou een eigen hondje?
    Of een eigen olifantje, aapje, hagedisje, slangetje......
    groetjes

• 04 September 2007 - 09:25

Cynthia:

Even snel kijken hoe zo'n weblog werkt. Gelukt - geinig die foto's en wat een schitterende natuur - geniet ervan. Wij hebben op dit moment een lekkere regenbui maar wel met een regenboog erbij! Ook mooi.
    groeten tot gauw.

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.