Winter in Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Winter in Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Winter in Nederland

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 Januari 2008 | Nederland, Nederland

De kerstvakantie in Nederland is alweer achter de rug. Voor ons is het weer zomer.
We hebben veel bezoekjes afgelegd en met een huurauto heel Nederland doorgereden. Weer niet iedereen gezien, die we wilden zien, maar daar is niks aan te doen.
De eerste week zaten we in brabant in een leuk huisje met open haard. De rest van de vakantie zaten we in de delftse hout in een veredelde woonwagen, volgens mij zit de doorsnee kampbewoner er beter bij. Gelukkig hebben de kinderen veel gelogeerd bij vriendjes en familie en konden wij hun dekbedden inpikken. Onder drie lagen dekens was het wel redelijk vol te houden.
Is het altijd zo koud in Nederland of zijn we gewoon niks meer gewend? En waarom zijn de huizen zo klein, volgende keer maar niet met z'n vijven ergens tegelijk op bezoek gaan. De kinderen werden enthousiast ontvangen op hun school en wilden meteen blijven, helaas voor hun was het vakantie.
Kerst en oud en nieuw is natuurlijk leuker als het winter is. In de tropen kom je niet echt in kerststemming, de mussen vallen van het dak en wij zitten bij de kerstboom met de airco op 16 graden , lager kan niet, om nog enigszins een kerstgevoel te krijgen.
Al met al was het weer zo om en 4 januari zaten wij snipverkouden in het vliegtuig terug naar KL.
Volgende keer toch maar weer in het voorjaar naar Nederland.

• 08 Januari 2008 - 15:23

Yvonne :

Nee, het is hier echt al tijden niet zo koud geweest !!! Wat een contrast voor jullie zal dat zijn.....
    de kids zijn alweer naar school en iedereen is weer aan het werk.
    Het was leuk jullie weer te zien!!!
    We zijn benieuwd naar de rest van de foto's, ik zal jullie ook wat sturen.

Liefs van ons allemaal.

• 09 Januari 2008 - 08:48

Nel:

Jullie worden gewoon heerlijk verwend daar in dat mooie zomerse land! Geniet er maar lekker van....en volgend jaar weer komen, zo leuk om jullie weer te zien!
    t'Is hier inderdaad soms hondenweer...ik zit hier geloof ik wel op mijn plek....
    groetjes aan iedereen en een aai voor Luna

• 09 Januari 2008 - 15:51

Ellen:

Het was leuk om jullie weer even te zien!
    Groetjes

• 11 Januari 2008 - 12:43

Nadia:

Hi ma,
    ik vond de kerstvakantie in nedreland heel erg leuk!!!!
    Wel jammer dat Luna niet mee kon.
    Ik ben ook weer een beetje blij om hier in Malaysia te zijn.
    Waaneer gaan we weer naar Nederland?
    Groetjes van Nadia je lieve dochter.

• 12 Januari 2008 - 13:54

Nicole:

Hey vakantiegangers (of zijn jullie nu pas op vanakntie?),
    het was onwijs leuk om jullie weer gesproken te hebben en van "lange" Carmen te schrikken :)
    Denk je er nog aan mijn mailadres te veranderen? Na @ moet het xs4all.nl worden, de rest blijft het zelfde.
    En de groeten aan Henk, we zijn nog niet verhuisd of hebben andere gekke dingen gedaan.Ook wij leren uit het verleden :)
    Liefs uit Montfoort,
    Nicole

• 13 Januari 2008 - 21:11

Miranda Barten:

Hoi Martine,
    Ook ik las je site nu pas voor het eerst.
    Erg leuk zo te horen en zien hoe het jullie daar vergaat! Wij blijven voorlopig toch nog de komende 3 jaar in Nederland, en heb ik maar besloten om een management opleiding te gaan volgen, nu we hier toch nog even blijven, komt dat mooi uit...
    Zo te lezen zijn jou dagen flink gevuld met na-schoolse activiteiten etc. En dat je wekker zo vroeg gaat, kun je daar aan wennen of blijft het vroeg?
    Enne...staat het huis nog stevig, of zijn de termieten al een heel eind?
    Lees alles wel weer de volgende keer.
    Groetjes, Miranda

• 14 Januari 2008 - 13:05

Annemieke:

leuk dat jullie weer eens het echte hollandse klimaat gevoeld hebben.Was voor ons trouwens ook lang geleden.Weer eens op natuurijs schaatsen.
    Zal voor de kinderen inderdaad wel heel leuk zijn om alle vriendjes en vriendinnetjes weer eens te zien, maar ook weer de echte hollandse dieren worden dan weer bijzonder.

Leuk steeds die berichtjes uit KL.
    Kan ik regelmatig wat info door geven aan de nicu.Ook bekijken we jullie site daar wel eens.
    Veel groetjes uit Hapert, Annemieke

• 14 Januari 2008 - 21:51

Cynthia:

Ook wij vonden het erg gezellig dat jullie hier waren. Het leuke is dat de kids zo de draad weer oppikken, samen spelen, zwemmen en ook het logeerpartijtje met Nadia en Dianne vond Amber erg leuk. Jammer dat de vakantie al weer voorbij is.
    Helaas wordt het dit jaar geen burenbezoek, of komen jullie gezellig naar Indonesie? Spreek je snel.

Liefs van ons allemaal

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.