Paardrijles - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu Paardrijles - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martine Sangster - WaarBenJij.nu

Paardrijles

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Martine

18 Maart 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik ben vandaag gaan paardrijden. De trainer zei dat ik al goed genoeg was om op een paard te rijden,want meestal rij ik op een pony. Ik vond hem heel groot en het was een hengst. Ik reed op Otto het ging heel goed, maar er lag een balk op de grond waar ik omheen moest. Otto weigerde, maar de trainer zei dat hij naar mij moest luisteren. Ik probeerde Otto er omheen te krijgen maar hij galoppeerde er schuin op af. De voorhoeven gingen goed maar met de achterhoeven struikelde hij er overheen. Hij begon heel mank te galopperen en ik viel er van af. Mijn hoofd knalde tegen het hek aan en ik knalde op de grond. Mama klom onder het hek door. Ik lag op de grond en er stonden 3 trainers om mij heen. Ik probeerde te ademen maar het lukte niet. Mama belde papa en Maaike. Eerst zeiden ze dat ik moest gaan zitten maar mama wou dat niet. Ik kon nog steeds niet ademen en mijn hoofd werd wit en groen. Uiteindelijk kon ik zitten en papa kwam er aan. Een man van de leiding kwam en vroeg of hij een ambulance moest bellen, maar dat hoefte niet. Ik moest huilen want mijn rug deed heel erg pijn. Allebij mijn ellebogen bloedden. Maaike kwam ook. We gingen naar huis en ik ging in een warm bad. Daarna heeft papa mijn rug bekeken maar hij zag niets. Van mama mocht ik een film kijken en Milan kwam ook kijken. Daarna heeft mama mijn rug ingesmeerd met Tijger Balsem. Toen heb ik dit geschreven.

  • 18 Maart 2009 - 13:23

    Papa:

    Hardstikke mooi stukje, maar nu gauw naar bed

  • 18 Maart 2009 - 14:00

    Edith:

    Wat een verhaal Nadia! Je zal wel geschrokken zijn. Morgen heb je vast spierpijn in heel je lijf. Volgende les misschien toch maar weer een pony!
    Sterkte en liefs van hier, Edith

  • 18 Maart 2009 - 14:10

    Kirsten:

    Oh jemig, Nadia wat een eng verhaal. Ik weet ongeveer hoe je je voelt. Ik wilde daarna nooit meer op een paard. En jij?

    groetjes, Kirsten

  • 18 Maart 2009 - 14:25

    Truus:

    He bah Nadia wat een eng verhaal. Hopenlijk ben je niet bang geworden voor paarden want paardrijden is toch wel hartstikke leuk! Sterkte met je zere rug en de volgende keer gewoon weer op een pony, dat is hoog zat.
    Groetjes.
    Truus

  • 18 Maart 2009 - 16:15

    Yara:

    heej nadia,
    je zal vast wel heel erg geschrokken zijn!
    ik hoop dat de pijn snel over gaat. zeg maar tegen het paard dat het moet luisteren! doei veel beter schap met je rug

  • 18 Maart 2009 - 17:15

    Tante Kirsten:

    Hoi Nadia.

    Hoe is het nu met je? Ik hoop dat je er niks aan over hebt gehouden en dat je het snel weer gaat proberen. succes ermee. groetjes aan iedereen

  • 18 Maart 2009 - 20:50

    Monica Moeder Evelie:

    Hoi Nadia,

    Laat mama goed op je passen! Leuk als zo'n trainer dat zegt, maar het is misschien handig als je op een paard gaat als je ouder bent(14 jaar of zo). Daarvoor lukt het vaak niet om het paard goed te laten luisteren. Evelien is ook al 5 x gevallen (van ponys)maar ze blijft het leuk vinden. Ik denk er wel over na of ik een body-protector moet kopen. Heb jij die? Wie is jouw lievelingspony? Kan je bij jullie ook buiten rijden?

    Succes, groetjes Monica

  • 13 April 2009 - 19:14

    Melissa Geers:

    Hoi Martine en de rest van de fam.
    Wat is het toch onwijs gaaf om jullie avondturen toch telkens te lezen.
    Hoe is het nu met je rug Nadia??
    Ook ik ben sinds kort aan het paard rijden en tot nu toe vind ik het nog geweldig, maar ik ben nog niet aan het galoperen! Eline wel, maar die heeft dan ook veel meer lef dan ik.
    Sinds december zijn we verhuisd naar Driel (een heel klein dorp onder de rook van Arnhem) en we hebben het hier ondwijs naar ons zin. Net een heel mooi paasweekend achter de rug en nog 2 weken en dan gaan we nog een weekje skieen. Raar idee he? nu het aanvoelt alsof het zomer is.
    By the way; wat zijn de kinderen groot geworden. Niet normaal! Waarneer moeten jullie weer verhuizen of zitten jullie goed daar??
    groetjes en geniet! melissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Wij zijn voor 3 jaar naar Maleisië gegaan vanwege het werk van Henk. Hij is Senior Medical Director van Azië en de Pacific voor Wyeth Pharmaceuticals. Onze kinderen zijn inmiddels 13, 11 en 8 jaar oud. Ze zitten op Garden International School in Kuala Lumpur. Inmiddels zijn we 3 jaar in KL. Wyeth is overgenomen door Pfizer. Waarschijnljk wordt dit schooljaar ons laatste jaar in KL. Onze volgende bestemming wordt... Rome! Vanaf volgende maand gaan we voor 3 jaar naar Italie.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 89451

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 03 Augustus 2012

De Nabjes in Basel

11 Oktober 2006 - 23 September 2010

De Nabjes in de Tropen

23 September 2010 - 30 November -0001

De Nabjes in Rome

Landen bezocht: